print deze pagina

Neckermann

Geschiedenis
In 1950 richtte de succesvolle dressuurruiter Josef Neckermann in Frankfurt zijn postorderbedrijf op. In 1963 breidde het bedrijf haar activiteiten uit met het verkopen van georganiseerde en betaalbare vliegvakanties, die in een bijlage van zes pagina’s werden gepubliceerd. Deze bijlage werd meegestuurd bij de postordercatalogus. De "reisbrochure" bleek een succes en op 1 november 1970 werd Neckermann Vliegreizen Nederland opgericht als eerste buitenlandse dochteronderneming.

Ruim 40 jaar geleden verkocht Neckermann haar eerste vliegreizen vanuit een aantal eigen Neckermann-reisbureaus, waarvan het hoofdkantoor boven het reisbureau aan de Kalverstraat in Amsterdam was gevestigd. Inmiddels zijn het postorderbedrijf en de touroperator twee aparte organisaties en maakt Neckermann Vliegreizen deel uit van de internationale Thomas Cook Group PLC, één van de grootste reisorganisaties ter wereld met haar hoofdkantoor in Londen, Engeland.

Productaanbod
De kernactiviteit van Neckermann is het samenstellen en verkopen van georganiseerde en betaalbare vliegvakanties naar zonnige bestemmingen rond de Middellandse Zee. Daarnaast biedt Neckermann ook vliegvakanties en rondreizen aan naar het Verre Oosten, Afrika, de Caribbean, wintersportvakanties, autovakanties, kampeervakanties en stedentrips binnen Europa.

Verkoopkanalen
Neckermann verkoopt haar reizen via nagenoeg alle bij het ANVR aangesloten reisbureaus in Nederland. Daarnaast wordt tegenwoordig ruim 1 op de 3 vakanties verkocht via www.neckermann.nl en het eigen customer contact center. Neckermann brengt twee keer per jaar een range brochures uit, waarin het reisaanbod voor het zomer- en winterseizoen is opgenomen. Het aanbod op de website verandert continu doordat Neckermann het hele jaar door inspeelt op veranderingen in de wensen van de klant. Ondersteuning bij de verkoop via de website kan 24 uur per dag via chat, mail en social media kanalen.

facebook  twitter  youtube

© Copyright Thomas Cook 2017