was successfully added to your cart.

Thomas Cook China plant nog twee ‘eigen’ merkhotels te bouwen

Door 23 januari 2019Persberichten

Het samenwerkingsverband tussen Thomas Cook Group en Fosun wordt verder uitgebreid door de aankondiging van de plannen voor verdere groei van het eigen merkportfolio in China met twee extra projecten, waaronder het eerste Aziatische Casa Cook, Thomas Cook’s boetiek hotelmerk.

Tijdens een speciale ceremonie in Shanghai ondertekenden Peter Fankhauser, CEO van de Thomas Cook Group en Jim Qian, Executive Director en Chief Executive Officer van Fosun Tourism, een memoranda van overeenstemming voor de ontwikkeling van een Casa Cook en een Sunwing Family Resort, binnen Fosun’s project in Lijiang, in het zuidwesten van China en Taicang bij Shanghai. De hotels worden gebouwd door Fosun en beheerd door Thomas Cook China.

De twee eigendommen zijn de volgende mijlpaal en volgen op eerder aangekondigde projecten met de DreamEast Group, een toonaangevend bedrijf voor de ontwikkeling van toeristische resorts in China, gevestigd in Hong Kong. De eerder aangekondigde projecten omvatten twee Thomas Cook Sunwing Family Resorts; een in Jiashan, Shanghai en de andere in Hengyang, in het zuiden van China.
Met deze nieuwe ontwikkelingen kan Thomas Cook China zich verder onderscheiden van de lokale concurrenten en tegelijkertijd de grote en snelgroeiende Chinese binnenlandse markt verder ontsluiten. Thomas Cook China werd opgericht in 2016 en werd binnen twee jaar acht keer zo groot. Door middel van partnerships en eigen distributiekanalen bouwde de reisorganisatie een basis om binnen afzienbare tijd, door te groeien tot een omvang die vergelijkbaar is met die van andere belangrijke markten waar de Thomas Cook Group actief is.

De resorts in Lijiang en Taicang zijn de belangrijkste ontwikkelingsprojecten van Fosun Tourism. Lijiang is een 350.000 vierkante meter groot project in de provincie Yunnan, in het zuidwesten van China. Dit richt zich vooral op klanten uit het midden- en hogersegment, en omvat een Club Med resort. Het Taicang project bestaat uit 145.000 vierkante meter grond in de stad Taicang, 30 minuten van Shanghai. Beide hotels zullen naar verwachting eind 2020 worden geopend.

Thomas Cook Sunwing Family Resorts is één van de acht ‘eigen’ merken van de Thomas Cook Hotels & Resorts. Het totale portfolio bestaat uit bijna 200 hotels in Europa, het Midden-Oosten en Azië, waaronder het populaire lifestyle merk Casa Cook en het innovatieve merk Cook’s Club. De Sunwing Family Resorts, zijn uitgerust met een chique, Scandinavisch design, hebben uitgebreide faciliteiten en veel ruimte, grote familiekamers en de vrolijke kindermascottes Lollo & Bernie. Casa Cook, dat Thomas Cook drie jaar geleden lanceerde met de opening van het eerste hotel op Rhodos, is een bekroond hotelmerk met een focus op design, een hoogwaardige keuken en welzijn.

De hotels worden geëxploiteerd onder de franchise formule van Thomas Cook Hotels & Resorts. In de zomer van 2019 zal Thomas Cook Hotels & Resorts bijna 200 hotels exploiteren, met meer dan 40.000 kamers op 47 bestemmingen over de hele wereld.

Peter Fankhauser, CEO van de Thomas Cook Group, zegt: “Door samen te werken met Fosun bij het ontwikkelen van weer twee nieuwe hotels die via onze joint venture worden beheerd, maken we optimaal gebruik van onze relatie en bieden we de Chinese klant een vakantiebeleving die heel anders is dan al het huidige aanbod van de concurrentie in China. Ik ben vooral verheugd dat we in China, onze lang gekoesterde ambitie kunnen realiseren, door samen met Fosun te werken aan de lancering van onze ‘eigen’ hotels, die de kern vormen van onze strategie gebaseerd op meer winstgevende groei.”

Jim Qian, Executive Director en CEO van Fosun Tourism zegt: “De overeenkomsten die vandaag zijn getekend met Thomas Cook China, zijn een volgende nieuwe stap voorwaarts in de ontwikkeling van onze twee belangrijke projecten in Lijiang en Taicang. De sterke punten van beide bedrijven verbeteren dit strategisch partnerschap en daardoor tevens de propositie van Fosun Tourism betreffende het ontwikkelen van nieuwe toeristische bestemmingen, waarbij twee nieuwe hotelmerken worden geïntegreerd die perfect passen binnen onze portefeuille”.