was successfully added to your cart.

Winkelmand

Sharecations populair onder millennials

Door 25 februari 2019Persberichten

Een ‘sharecation’: als je het letterlijk zou vertalen, een ‘gedeelde vakantie’. Groepsreizen in allerlei vormen worden steeds populairder, dat constateerde het ANVR al eerder en ook uit de huidige boekingsresultaten komt dit naar voren. Tegenwoordig zijn er verschillende manieren om nieuwe mensen te leren kennen en connecties te leggen. Er is vooral behoefte aan plekken waar gelijkgestemden te vinden zijn en ook al zou je het misschien niet verwachten: die bestemming kan ook een hotel zijn.

Samen alleen op vakantie
Het komt in steeds meer onderzoeken terug; mensen gaan vaker ‘alleen’ op vakantie. Uit de huishoudensprognose 2018-2060 van het CBS wordt duidelijk dat de groei in het aantal alleenstaanden en eenoudergezinnen ook de komende jaren verder doorzet en dat jongeren zich veel later gaan settelen dan voorheen. Een plek waar je gelijkgestemden kunt ontmoeten is dan vaak de oplossing om het gemis van een reispartner op te vangen, of om jezelf verder te ontwikkelen en uit te dagen door alleen te reizen, maar dan wel met een stukje zekerheid en veiligheid van de wetenschap dat je daar snel aansluiting kunt vinden.

Cook’s Club: samen alleen zijn
Cook’s Club, een van de nieuwste hotelmerken van Thomas Cook, speelt goed in op deze trend. Dit concept is bedacht om te connecten, en gelijkgestemden te ontmoeten en samen te brengen. Daarbij wordt niet specifiek gekeken naar de leeftijd maar de lifestyle en mindset van de reizigers staat centraal.

De hele dag bij het zwembad genieten van live muziek – overdag speelt de DJ ‘blissed-out beats’ en in de avond wordt het een gezellige ‘gathering’ met unieke Cook’s Club muziek. En doordat het hotel perfect aansluit bij de doelgroep, is de drempel om iemand aan te spreken erg laag. Want ze zijn net als jij! Wil je iemand een drankje aanbieden om het ijs te breken? Dan maak je gebruik van je unieke polsband die gekoppeld is aan je creditcard, want dit hotel is cash free. De volgende dag schuif je samen aan bij de brunch om wakker te worden en bij te komen van, wederom, een gezellige avond.

Ook is het hotel voorzien van ‘chill areas’ om met grote groepen te zitten en kun je in Cook’s Club Chersonissos je nieuwe vriendschappen op de proef stellen in een echte rage room of escape room.

Een andere trend die genoemd wordt in het Travel Experience Tomorrow rapport van het ANVR is de behoefte om iets bij te dragen aan de lokale samenleving, ‘travel la vida local’. Reizigers willen iets terug doen. Cook’s Club werkt nauw samen met lokale ondernemingen om de complete beleving voor haar gasten te realiseren. Zo is er bewust gekozen om Cook’s Club geen all inclusive hotel te maken, maar juist te voorzien van een gespecialiseerde keuken met (seizoens)producten van het lokale platteland op het menu. Allemaal voor je neus bereid tijdens chat-cooking: in dit hotel maak je namelijk net gemakkelijk contact met de koks. Ook zoveel mogelijk designmaterialen die gebruikt worden in de hotels komen van lokale ondernemingen.