print deze pagina

Strategie

Onze strategie voor winstgevende groei

Visie:
De meest geliefde reisorganisatie te zijn voor onze klanten, medewerkers en aandeelhouders.

Missie:
Winstgevend groeien door consistentie in het leveren van kwalitatieve en bijzondere vakantie ervaringen die zorgen voor toenemende loyaliteit van bestaande klanten en het aantrekken van een nieuwe generatie klanten voor Thomas Cook.

Strategie:                                                                                                                                                                            

Het ‘Customer at our Heart’ principe vormt de basis van onze strategie voor winstgevende groei. We weten dat tevreden klanten zeer waarschijnlijk opnieuw kiezen voor Thomas Cook en ons aanbevelen bij familie en vrienden. De waarde daarvan inzien en daar naar handelen heeft gezorgd voor een toenemende klantloyaliteit en de aanbevelingen die onze klanten doen bij vrienden en familie verzekeren ons van een duurzame toekomst voor het bedrijf.

Onze absolute focus op de klant is op twee manieren zichtbaar: In de zorg die wij in elk stadium van de vakantie bieden en het directe contact dat we met onze klanten opbouwen, wanneer zij dit willen en op de manier die zij prefereren met ons te willen schakelen.

ZORG: Een belangrijke factor waarin een Thomas Cook vakantie zich onderscheid, is de manier waarop we voor onze klanten zorgen, of dat nu de geruststelling is die wij bieden met de 24-uurs belofte en reisleiding die 24/7 bereikbaar is; de zekerheid van ons strenge gezondheids- en veiligheids controle proces; of de veiligheid van onze ervaren ondersteunende teams in een crisis, groot of klein. Wij zijn ervan overtuigd dat, de zorg die wij bieden ons onderscheid van de concurrentie en ons merk laat opvallen tussen de vele aanbieders.

CONTACT: In een markt waar het gedrag van klanten voortdurend verandert, betekent ‘Customer at our Heart’ ook direct contact met klanten maken.. Door het verbeteren van de klantrelatie zijn wij in staat persoonlijke betrokkenheid op te bouwen, waardoor we onze klanten beter begrijpen en meer persoonlijke beleving kunnen bieden. We volgen ook het zoekgedrag van klanten door onze website functionaliteiten verder te ontwikkelen en meer inspirerende beschrijvingen te creëren om klanten steeds meer via de website te laten boeken.

Onze absolute focus op de klant vormt de basis voor de aanpak die doorgevoerd wordt in de rest van ons bedrijf.

VAKANTIE: Wij willen klanten een unieke vakantie bieden die ze alleen bij Thomas Cook kunnen krijgen. De ontwikkeling van een sterk portfolio van eigen hotelmerken is essentieel voor ons succes, waardoor we een consistente, kwalitatief hoogstaande en exclusieve vakantie ervaring kunnen bieden. Naast onze eigen hotelmerken bieden wij ook vakanties aan van geselecteerde partnerhotels waarbij we meer invloed op de kwaliteit en service uit kunnen oefenen.

DIENSTEN: Wij willen klanten de gelegenheid bieden hun vakantie te personaliseren door middel van de verkoop van een bredere keuze aan aanvullende producten, zoals maaltijden tijdens de vlucht en stoelreservering, upgrade van de kamer en excursies ter plaatse.

PARTNERSHIPS: Naast onze kernactiviteiten voor strategische groei zullen we partnerships aangaan met derde partijen die een verdere groei op nieuwe markten mogelijk maken, waarmee we onze eigen expertise verder kunnen vergroten en de kracht van het Thomas Cook merk verder kunnen benutten.

Bij al deze strategische doelstellingen houden we een strikte focus op operationele efficiëntie en zoveel mogelijk samenwerken met alle landen om duplicatie te voorkomen. Dit vereenvoudigd onze organisatiestructuur.

© Copyright Thomas Cook 2017