was successfully added to your cart.

Winkelmand

Vakantieverhalen op inspiratieplatform ‘Je gaat’

Door 20 december 2017Persberichten

Vakantiegangers zoeken tegenwoordig inspiratie via bloggers, vloggers en andere influencers als ze op zoek zijn naar de ideale vakantiebestemming. Zij varen niet meer blind op het oordeel van een reisorganisatie alleen, maar lezen graag de mening en ervaringen van andere gelijkgestemden over een land, vakantieoord of hotel. 

Met het inspiratieplatform Neckermann.nl/jegaat beoogt Neckermann Reizen een juiste brug te slaan tussen de behoefte aan pakkende (vakantie)verhalen voor de consument en de eventuele rol die het vakantieaanbod daarin kan spelen. Dat laatste is geen voorwaarde, de verhalen zijn veel breder. Het platform is mede ontwikkeld in samenwerking met G+J Custom Content, een autoriteit op het gebied van content verspreiding in de breedste zin van het woord. De uiteenlopende content op het platform bestaat onder meer uit bijzondere verhalen en fotoreportages van vakantiebestemmingen. We werken daarbij samen met bekende influencers, die voor ons zowel vakantieoorden verkennen als vakantie gerelateerde zaken onderzoeken.

Het onderscheidende aspect van dit platform ligt voornamelijk in het publiceren van opvallende artikelen met een knipoog. Soms een beetje stout en gedurfd, maar altijd met een humoristische ondertoon. ”We willen met ons inspiratieplatform iets nieuws bieden, waar we in een bijdehantere ‘tone of voice’ wekelijks reis gerelateerde artikelen zullen publiceren”, aldus Michel Dooijewaard, Digital Branding Specialist en project lead voor neckermann.nl/jegaat. “De onderwerpen zijn heel divers, maar hebben altijd met reizen te maken. We bieden mooie verhalen over vakantiebestemmingen en inspiratievolle lijstjes. Maar we gaan verder dan dat door middel van praktische tips waar je echt wat aan hebt en pittige blogs die een lach op je gezicht toveren.”

Met de gedurfde, eigentijdse campagne, die eerder deze maand gelanceerd werd, laat de reisorganisatie wederom zien dat deze goed aansluit bij de huidige maatschappelijke trend. “Wij willen als reisbedrijf steeds dat stapje extra doen om onze klanten een nog beter vakantiegevoel te geven. Met de introductie van ons verhalenplatform ‘je gaat’ zetten we een logische vervolgstap”, aldus Michel Roskam, Marketing Manager van Neckermann Reizen. “Wij willen mensen graag laten nadenken over vakantieplannen, in welke vorm dan ook. Net een beetje extra geven, waardoor onze klanten nog meer het gevoel hebben dat zij zichzelf kunnen zijn. Een aspect dat we in alles waar wij voor staan willen doorvoeren”.

Het concept en de strategie van het platform zijn verder uitgediept in samenwerking met de afdeling Custom Content van G+J Media (onder meer bekend van magazines als Jan, National Geographic, Glamour en Vogue). G+J Media Custom Content vertaalt ideeën en doelstellingen in aantrekkelijke redactionele content die gebruikers informeert, inspireert en enthousiasmeert. Content als deze zorgt aantoonbaar voor merkbekendheid en affiniteit en draagt bovendien bij aan merkconsideratie.