A little bit about me

Jasper: “De alsmaar groeiende e-commerce markt in combinatie met reizen en vakanties; dat is voor mij de perfecte match. Beide branches zijn dagelijks vol in ontwikkeling en beweging en dit zorgt ervoor dat geen dag bij Thomas Cook hetzelfde is. Internationaal werk ik ook veel samen met collega’s uit België, Groot-Brittannië en Oekraïne, wat ik persoonlijk erg interessant vind. We zien soms zelfs vrij grote culturele verschillen tussen de landen, wat zich ook uit in verschillende online klantervaringen.”

Marieke: “Reizen zit in mijn bloed. Zowel voor als na mijn studie Sociale Psychologie, die ik afrondde in 2008, heb ik een wereldreis gemaakt. Daarnaast houd ik er natuurlijk van om op vakantie te gaan. Na mijn studie heb ik bij diverse bedrijven gewerkt als online (e-mail) marketeer en conversie specialist. In 2016 ben ik begonnen als  Conversie Specialist voor Thomas Cook Nederland, en inmiddels werk ik als UX Researcher voor de internationale Thomas Cook organisatie. Ook al houd ik van reizen, ik keer altijd terug naar Nederland, naar Hoofddorp om precies te zijn, waar ik woon, samen met mijn man en dochtertje”.

Why I love what I do

Jasper: “Zelf ben ik dagelijks bezig met de commerciële doorvertaling naar de website te optimaliseren, het opzetten van campagnes en acties binnen de website en A/B testing. Dit alles om de websitebezoekers van Neckermann.nl een zo aangename en optimale ervaring te bieden. Voor mij is er niets mooiers om elke dag aan dit doel te werken!”

Marieke: “Reizen is een prachtig product om te verkopen. Daarnaast heeft Thomas Cook de ‘customer at our heart’. Maar ook de medewerker wordt gehoord! Toen ik aangaf dat ik kwalitatieve onderzoek wilde doen, kreeg ik de kans om als UX Researcher voor de internationale Thomas Cook organisatie aan de slag te gaan. Nu onderzoek ik hoe we onze digitale platformen, zoals de website en de app kunnen verbeteren voor onze klanten. Niet alleen voor Thomas Cook Nederland, maar ook voor de andere landen die gebruik maken van dezelfde platformen: België, Engeland en de Scandinavische landen. Ik mag daarvoor dagelijks aan de slag met de input van onze klanten en breng op die manier ‘customer at our heart’ en het verkopen van mooie reizen samen”.

“Ik werk zelf vanuit Nederland en ga geregeld heen en weer naar één van onze andere kantoren in Londen, Gent of Stockholm voor overleg met mijn teamgenoten. Hier zijn duidelijke afspraken over gemaakt. Als mensen me vragen of dit werk wel te combineren is met mijn gezin kan ik daarom antwoorden met een volmondig ‘JA!’